Panaszkezelés

A Priority Biztosítási Alkusz Kft. Panaszkezelési Szabályzata

Legfontosabb törekvésünk, hogy Ügyfeleink maradéktalanul elégedettek legyenek szolgáltatásainkkal. Ennek érdekében Ügyfeleink visszajelzéseivel kapcsolatban az alábbi intézkedések szerint teszünk eleget.

  1. A panasz bejelentésének módjai

 

  1. Szóbeli panaszt az alábbi formákban tehet Ügyfelünk: 

 

Személyesen:

Munkanapokon 8.30 és 16.00 óra között személyesen a Priority Biztosítási Alkusz Kft. központi irodájában: 1149 Budapest, Angol utca 34.a. 3.emelet 1.

Telefonon:

Munkanapokon 8.30 és 17.00 óra között: a +36- 1-444-9313 ügyfélszolgálati számon.

Ügyeleti időben minden hétfőn 8.00 és 20.00 óra között: a+36- 1-444-9313 ügyfélszolgálati számon.

 

  1. Írásbeli panaszát az alábbiak szerint juttathatja el hozzánk:

 

Személyesen: munkanapokon 8.30 és 16.00 óra között a Priority Biztosítási Alkusz Kft . központi irodájában: 1149 Budapest, Angol utca 34.a. 3.emelet 1..

Postai úton: a Priority Biztosítási Alkusz Kft levelezési címére: 1592 Budapest, Pf.: 555.
Faxon: +36-1-700-2880
Elektronikus úton: az info@priorityalkusz.hu e-mail címen.

 

Ügyfeleink akadályoztatásuk esetén panaszukat meghatalmazott útján is eljuttathatják fenti elérhetőségeinkre. Ez esetben a meghatalmazást közokiratba foglaltan, vagy teljes bizonyító erejű magánokirat bemutatása esetén tudjuk figyelembe venni. 

 

  1. A panasz kivizsgálásának folyamata

 

A panasz kivizsgálása térítésmentes. A panasz kivizsgálása az összes rá vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.

 

  1. Szóbeli panasz vizsgálata:

a., A szóbeli – telefonon, vagy személyesen tett – panaszt munkatársaink írásban rögzítik, majd azonnal elindítják a panasz vizsgálatát és annak orvoslását. Amennyiben a panasz azonnal nem orvosolható, munkatársunk a panaszról jegyzőkönyvet készít.

b., A telefonon tett szóbeli panaszt társaságunk hangfelvételen rögzíti, melyre hívásuk elején az automata felhívja Ügyfeleink figyelmét.

c., A hangfelvételeket Társaságunk 1 évig őrzi meg, ez idő alatt kérés esetén a rögzített hívás visszahallgatását az Ügyfél részére biztosítja. Továbbá térítésmentesen az Ügyfél rendelkezésére áll a panaszról készített jegyzőkönyvbe való betekintés lehetősége is.

d., Amennyiben az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, társaságunk a panaszról és annak kezelésével kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel.

e., A jegyzőkönyv másolati példányát személyesen közölt panasz esetén munkatársunknak kötelessége az Ügyfélnek átadni, telefonon közölt panasz esetén a panasz benyújtásától számított  30 napon belül a panaszra adott válasszal együtt postai úton megküldeni.

f., Jegyzőkönyv felvétele esetén az Ügyfélnek az alábbi adatokat kötelessége közölni, illetve munkatársunknak az alábbiakat kötelessége felvennie:

  • az Ügyfél neve
  • az Ügyfél lakcíme, székhelye, levelezési címe
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje és módja
  • a panasz részletes leírása, a panasszal érintett kifogások elkülönített rögzítésével, hogy a panasz teljes körű kivizsgálása biztosítva legyen
  • a panasszal érintett szerződés száma, ügyfélszám
  • az ügyfél által bemutatott iratok dokumentumok és esetleges bizonyítékok jegyzéke
  • amennyiben a panasz azonnal nem orvosolható, úgy a jegyzőkönyvet felvevő személy és az ügyfél aláírása

 

  1. Írásbeli panasz vizsgálata:

Az írásbeli panasszal kapcsolatos, indoklással ellátott választ a panasz beadásától számított 30 napon belül társaságunk köteles megküldeni az Ügyfélnek.

 

  1. A panasszal kapcsolatos adatkezelés szabályai

1. Társaságunk a panaszkezelés során az alábbi adatokat kéri az Ügyféltől:

a.,neve

b., szerződésszám, ügyfélszám

c., lakcíme, székhelye, levelezési címe

d., telefonszáma

e., az értesítés módja

f., a panasszal érintett termék, vagy szolgáltatás megnevezése

g., a panasz leírása, oka

h., az ügyfél igénye

i., a panasz alátámasztásához szükséges, az Ügyfél birtokában lévő olyan dokumentumok  

    másolata, amely Társaságunknak nem áll rendelkezésére, 

j., meghatalmazott útján eljáró Ügyfél esetében érvényes meghatalmazás

k., a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adatok

 

A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeljük.

 

  1. A panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettség

 

1. A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az Ügyfél az alábbi szervezetekhez fordulhat:

a., Pénzügyi Békéltető Testület (a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, valamint a szerződésszegéssel és annak joghatásival kapcsolatos jogvita esetén): 

1013 Budapest, Krisztina krt. 39.

Levélcím elszámolással, szerződésmódosulással kapcsolatos ügyekben: 

Pénzügyi Békéltető Testület, 1539 Budapest Pf.: 670. 

Levélcím általános ügyekben: 

Pénzügyi Békéltető Testület H-1525 Budapest Pf.:172. 

Telefon: +36-40-203-776 
E-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu

b.,  Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ:

Cím: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. 

Telefon:+ 36 40 203 776 

Fax:+ 36 1 489 9102 

Email: ugyfelszolgalat@mnb.hu 

Levélcím:1534 Budapest BKKP Postafiók: 777.

c., az illetékes bírósághoz

2.  A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 naptári napos válaszadási határidő eredménytelen eltelte után az Ügyfél bírósághoz fordulhat.

3. A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 naptári napos válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén Társaságunk az Ügyfelet tájékoztatja, hogy kérelmére a Pénzügyi Békéltető Testület, illetve a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ előtt megindítható eljárás alapjául szolgáló kérelem nyomtatvány megküldését igényelheti.

V. A panasz nyilvántartása

A panaszokról, illetve az azok orvoslására szolgáló intézkedésekről Társaságunk nyilvántartást vezet.

A nyilvántartás az alábbiakat tartalmazza:

a., a panasszal élő személyi adatait, meghatalmazott estében a panasszal élő és a panasz benyújtásával megbízott személy adatait

b., a panasz leírását

c., a panasz benyújtásának időpontját

d., a panasz rendezésére szolgáló intézkedések leírását, elutasítás esetén annak indokát

e., az intézkedés teljesítésének határidejét és az azzal megbízott felelős személy megnevezését

f., a panaszra adott válasz postára adásának dátumát, valamint annak másolatát.

A panaszt és az arra adott választ társaságunk 3 évig megőrzi.

 

Priority Biztosítási Alkusz Kft.